CAYMA HAKKI VE İADE KOŞULLARI
Tüketici işlemi söz konusu ise; 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Satış Sözleşmeleri Yönetmeliği gereği Alıcı, 14 (on dört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Cayma hakkı mal teslimine ilişkin sözleşmelerde Alıcı’nın veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak Alıcı, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan sürede içinde de cayma hakkını kullanabilir.
Alıcı tek sipariş ile birden fazla ürün/mal satın aldığında cayma hakkının kullanımına ilişkin süre son ürünün/malın Alıcı veya Alıcı’nın gösterdiği üçüncü kişiye teslim edildiği tarihten itibaren başlayacaktır.
Alıcı, cayma hakkını kullandığına dair bildirimi, cayma hakkı süresi dolmadan, Satıcı Knohu İç Ve Dış Ticaret Anonim Şirketi’ne, Fatih Sultan Mehmet Mah. Şiir Sk. No:10/64, Ümraniye/İSTANBUL adresine yazılı olarak veya [email protected] adresine e-posta ile bildirmelidir. Üye olan Alıcı, Web Sitesi içerisinde yer alan adımları takip ederek de cayma hakkını kullanabilecektir.
Satıcı malı kendisinin geri alacağına dair bir teklifte bulunmadıkça Alıcı, cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin Satıcı’ya yöneltilmesinden itibaren, on (10) gün içinde malı, teslim edilen fatura ve yan ürünleri ile birlikte (kutu, aksesuar, kurulum ve kullanım kılavuzu, garanti belgesi vb.) Satıcı’ya iade eder.
Alıcı, belirtilen sürelere riayet etmediği takdirde cayma hakkını kaybedeceğinin bilincindedir.
Satıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihi takip eden on dört (14) gün içinde tahsil edilen tüm ödemeleri Alıcı’nın satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun şekilde Alıcı’ya iade eder.
Alıcı, cayma süresi içinde malı, kullanım şekline uygun; metal, plastik ve cam aksanı itibari ile herhangi bir fiziki darbe veyahut kimyasal madde ile ürünü bozmadan ve olağan kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullanmakla mükelleftir.
Alıcı’nın ürün bedelini kredi veya banka hesap kartı ile ödemiş olması halinde; Satıcı tarafından iade tutarı ürünün kendisine teslim edilmesini takip eden 14 (on dört) gün içinde bankaya yansıtılacaktır. Ancak ilgili tutarın bankaya iletildikten sonraki süreçte banka hesap özetine/ ekstresine yansıması işlemleri bankaya bağlı olarak değişmekte olup; Satıcı’nın banka sebebiyle ortaya çıkan gecikmelerden herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır. Bu gibi durumlarda Alıcı’nın tek muhatabı banka olup Satıcı’nın ilgili tutarı bankaya iletmesinden sonraki sürece ilişkin bilgi sahibi olması beklenemeyecektir.
Anlaşmalı Kargo Firması/Firmaları:
Alıcı, cayma hakkını kullanarak malı iade ettiği takdirde Satıcı’nın aşağıda bilgileri verilen anlaşmalı kargo firmalarından birine, kargo bedeli Satıcı’ya ait olmak üzere malı teslim etmelidir. Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 12. Maddesi uyarınca anlaşmalı kargo firmaları dışında bir taşıyıcı tercih edilmesi halinde iade masrafları Alıcı’ya ait olacaktır.
Kargo için gerekli bilgiler:
Anlaşmalı Kargo Firması
|
HepsiJet, Yurtiçi Kargo
|
Gönderi Adresi
|
Esenşehir Mah. Başarı Sk. No:14 Kat:2-3, Yukarı Dudullu, Ümraniye/İSTANBUL-SmartServis Yazılım Bilgi Teknolojileri Anonim Şirketi
|
Telefon Numarası
|
+90 216 999 77 00
|
E-posta Adresi
|
[email protected]
|