MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
- TARAFLAR
-
- SATICI
Unvan
|
Knohu İç Ve Dış Ticaret Anonim Şirketi
|
Vergi Dairesi
|
Alemdağ
|
Vergi Numarası
|
5641138038
|
Mersis
|
0564113803800001
|
Adres
|
Fatih Sultan Mehmet Mah. Şiir Sk. No:10/64, Ümraniye/İSTANBUL
|
Telefon
|
+90 216 807 03 03
|
E-mail
|
[email protected]
|
Web Sitesi
|
www.levoit.com.tr
|
(Bundan sonra “Satıcı” olarak anılacaktır.)
1.2.ALICI
Ad-Soyad/ Unvan
|
{{ShipmentAddress.Name}}
|
Adres
|
|
Telefon
|
|
E-mail
|
|
(Bundan sonra “Alıcı” olarak anılacaktır.)
İş bu sözleşmede, Satıcı ve Alıcı birlikte “Taraflar” olarak anılacaktır.
- SÖZLEŞMENİN KONUSU
İşbu mesafeli satış sözleşmesi, Satıcı’nın Alıcı’ya Web Sitesi üzerinden satışını yaptığı aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak Taraflar’ın hak ve yükümlülüklerinin kapsamlarının belirlenmesi amacı ile düzenlenmiştir.
Alıcı ön bilgilendirme formunun işbu mesafeli satış sözleşmesinin ayrılmaz bir parçası olduğunu, ön bilgilendirme formu ve mesafeli satış sözleşmesini elektronik ortamda onaylamış olmakla bu metinlerde yer alan tüm düzenlemeleri okuduğunu ve kabul ettiğini beyan etmektedir.
- SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN BİLGİLERİ
Alıcı tarafından satın alınan ürünün özellikleri ve tüm detayları (markası, modeli, türü, miktarı, boyutu, rengi, adedi, fiyatı vb.); vergiler dâhil peşin ve taksitli ödeme seçilmesi halinde taksit farkı tutarı, indirim ve kampanya olması halinde kampanyalı ve indirimli tutarı, Web Sitesi üzerinden incelenebilmektedir.
Alıcı tarafından satın alınmak istenen ürünün temel özelliklerine, ödemeye, teslimata ilişkin bilgiler aşağıda yer almaktadır:
Sipariş Tarihi
|
|
Ödeme Şekli ve Planı
|
|
Fatura Adresi
|
|
Teslimat Adresi
|
|
Teslim Edilecek Kişi
|
|
Teslim Şekli
|
|
Teslimat Süresi
|
|
Ürün Kodu
|
|
Ürün Açıklaması
|
|
Birim/Adet
|
|
Kargo Hariç Ürün Bedeli
|
|
Ara Toplam (KDV Dahil)
|
|
Kargo Ücreti
|
|
Toplam Sipariş Bedeli (Kargo Dahil)
|
|
- TESLİMAT ŞARTLARI
Alıcı, mesafeli satış sözleşmesini onaylayıp ödeme adımını tamamladığı takdirde, sipariş verilen ürün sevkiyatına ilişkin operasyonel süreç ürün profilinde teslimata ilişkin aksine bir bilgilendirme yapılmadığı takdirde 2 gün içinde Satıcı tarafından başlatılacak olup; sipariş edilen ürün mesafeli satış sözleşmesinin kurulması ve ödemenin yapılmasından itibaren en geç 30 (otuz) günlük süre içerisinde Alıcı’ya ulaştırılacaktır.
- TARAFLARIN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
Alıcı, sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgilendirme formunda ve yukarıda yer alan tüm bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
Satıcı, sözleşme konusu ürünü tam ve eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere ve teknik özelliklere uygun, teslim etmesi gereken kurulum ve kullanım kılavuzu, garanti belgesi ve varsa sair belgeler ile teslim etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.
Satıcı ürünü, işbu mesafeli satış sözleşmesinin onaylanmasını müteakip ödemenin yapıldığı tarihi takip eden otuz gün içerisinde anlaşmalı kargo firması aracılığı ile Alıcı’nın gösterdiği adreste teslim eder.
Bir tüketici işlemi söz konusu ise, Satıcı’nın belirtilen süre içerisinde bu edimini yerine getirmemesi halinde Alıcı’nın sözleşmeden dönme hakkı mevcuttur. Ürünün Alıcı’nın talebi üzerine kişiselleştirilmiş şekilde üretilerek satışa sunulması halinde, Satıcı 30 günlük süre ile bağlı olmayacak ve edimin bu süre içerisinde yerine getirilmemesi Alıcı’ ya sözleşmeden dönme hakkı vermeyecektir.
Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin adreste bulunmaması, ürünün kabul edilmemesi sebebi ile ürünün geç teslim edilmesinden ya da hiç teslim edilememesinden doğacak her türlü doğrudan ve dolaylı zarardan Alıcı bizzat sorumludur. Bu halde Satıcı’nın sözleşmeden dönme hakkı ayrıca saklıdır.
Alıcı’nın seçmiş olduğu ödeme şekline uygun olarak ürün bedelini ödemesi şartı ile Satıcı teslimat sürecini başlatacaktır. Ürün bedeli ödenmez veya herhangi bir nedenle ödenemezse veyahut kredi ve banka kartı ile ödemelerde banka onayı verilmez veya sonradan iptal edilirse, Satıcı’nın ürünü Alıcı’ya teslim etme yükümlülüğü kendiliğinden ortadan kalkmış kabul edilir.
Ürünün teslim edilmesinden sonra Alıcı’ ya ait banka veya kredi kartının herhangi bir sebeple Satıcı’ya ilgili bedeli ödememesi halinde Alıcı ürünü 3 (üç) gün içerisinde iade masrafları kendisine ait olmak üzere Satıcı’ya iade edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder. Aksi durumda Alıcı, Satıcı’nın ortaya çıkacak doğrudan ve dolaylı tüm zararlarından sorumlu olup; Satıcı’nın Alıcı’dan ilgili bedeli genel hükümler çerçevesinde tazmin etme hakkı saklıdır.
Yukarıda 3. Maddede belirtilen kargo/teslimat bedeli Alıcı’ya ait olacaktır. Teslimat ücretine/ kargo ücretine ilişkin detaylı bilgi, ürün ve ödeme sayfasında ayrıca yer almaktadır.
Sipariş konusu ürün ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaşması halinde Satıcı durumu öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde Alıcı’ya, yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile durumu bildirecek ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç on dört (14) gün içinde Alıcı’ya iade edecektir.
Alıcı ürünü teslim almadan önce ürünün dış ambalajını inceleyecek ve herhangi bir ezik, kırık vb. hasar var ise bu gibi durumlarda tutanak tutulmasını sağlayacak ve ürünü teslim almaktan kaçınacaktır. Ürünün Alıcı tarafından teslim alınması halinde hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimattan sonraki kullanıma ilişkin özen yükümlülüğü kullanıcıya ait olup; kullanımdan doğan sorun ve eskimeler dahil her türlü hasar Alıcı’ya geçmiş olacaktır.
Alıcı ürünü, ürün ambalajında veya varsa yanında gönderilen kullanım kılavuzundaki talimatlara göre kurmayı ve uygun sistem gereksinimleri ve uyarılar doğrultusunda uygun yazılım ve donanım ile kullanmayı kabul, beyan ve taahhüt eder.
Ürünün garanti süresi ve koşulları ürün ile birlikte teslim edilen garanti belgesinde yer almaktadır. Ürünün garanti süresi ayrıca bir hizmet (uzatılmış garanti paketleri vb.) alınmadığı veyahut ürünün yanında varsa gönderilen garanti belgesi ile Alıcı’ya daha uzun bir garanti süresi taahhüt edilmediği sürece 2 (iki) yıldır.
6. MÜCBİR SEBEP
Savaş, terör, grev, lokavt, iş eylemleri veya boykotlar dahil olmak üzere ithalat, iracat kısıtlamaları, işçi-işveren anlaşmazlıkları, siber saldırı, iletişim sorunları, altyapı ve internet arızaları, sisteme ilişkin bakım, iyileştirme veya güncelleme çalışmaları ve bu sebeple meydana gelebilecek arızalar, genel elektrik kesintisi, deprem, yangın, su baskını, diğer doğal afetler, olağanüstü hal, herhangi bir mahkeme veya yetkili kamu kurumu tarafından alınacak kararlar gibi kontrolü dışında gerçekleşen, kusurundan kaynaklanmayan ve makul olarak öngörülemeyecek diğer olaylar ("Mücbir Sebep") Şirket’in işbu Sözleşme’den doğan yükümlülüklerini ifa etmesini engeller veya geciktirirse, Şirket, ifası Mücbir Sebep sonucunda engellenen veya geciken yükümlülüklerinden dolayı sorumlu tutulamaz ve bu durum işbu Sözleşme’nin bir ihlali olarak kabul edilemez. Bu durumda Alıcı siparişin iptal edilmesini veya teslimatı engelleyici mücbir sebebin ortadan kalkmasına kadar teslimat süresinin ertelenmesini haklarından birini kullanabilir.
7. TÜKETİCİ İŞLEMLERİNDE CAYMA HAKKI
Tüketici işlemi söz konusu ise; 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Satış Sözleşmeleri Yönetmeliği gereği Alıcı, 14 (on dört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Cayma hakkı mal teslimine ilişkin sözleşmelerde Alıcı’nın veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak Alıcı, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan sürede içinde de cayma hakkını kullanabilir.
Alıcı tek sipariş ile birden fazla ürün/mal satın aldığında cayma hakkının kullanımına ilişkin süre son ürünün/malın Alıcı veya Alıcı’nın gösterdiği üçüncü kişiye teslim edildiği tarihten itibaren başlayacaktır.
Alıcı, cayma hakkını kullandığına dair bildirimi, cayma hakkı süresi dolmadan, yazılı olarak veya kalıcı veri sağlayıcısı ile Satıcı’ ya bildirilmelidir. Üye olan Alıcı, Web Sitesi içerisinde yer alan adımları takip ederek de cayma hakkını kullanabilecektir.
Satıcı malı kendisinin geri alacağına dair bir teklifte bulunmadıkça Alıcı, cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin Satıcı’ya yöneltilmesinden itibaren on (10) gün içinde malı, teslim edilen fatura ve yan ürünleri ile birlikte (kutu, aksesuar, kurulum ve kullanım kılavuzu, garanti belgesi vb.) Satıcı’ya iade eder.
Alıcı, belirtilen sürelere riayet etmediği takdirde cayma hakkını kaybedeceğinin bilincindedir.
Satıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihi takip eden on dört (14) gün içinde tahsil edilen tüm ödemeleri Alıcı’ nın satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun şekilde Alıcı’ya iade eder.
Alıcı, cayma süresi içinde malı, kullanım şekline uygun; metal, plastik ve cam aksanı itibari ile herhangi bir fiziki darbe veyahut kimyasal madde ile ürünü bozmadan ve olağan kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullanmakla mükelleftir.
Alıcı’nın ürün bedelini kredi veya banka hesap kartı ile ödemiş olması halinde; Satıcı tarafından iade tutarı ürünün kendisine teslim edilmesini takip eden 14 (ondört) gün içinde bankaya yansıtılacaktır. Ancak ilgili tutarın bankaya iletildikten sonraki süreçte banka hesap özetine/ ekstresine yansıması işlemleri bankaya bağlı olarak değişmekte olup; Satıcı’nın banka sebebiyle ortaya çıkan gecikmelerden herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır. Bu gibi durumlarda Alıcı’nın tek muhatabı banka olup Satıcı’nın ilgili tutarı bankaya iletmesinden sonraki sürece ilişkin bilgi sahibi olması beklenemeyecektir.
Anlaşmalı Kargo Firması/Firmaları:
Alıcı, cayma hakkını kullanarak malı iade ettiği takdirde Satıcı’nın aşağıda bilgileri verilen anlaşmalı kargo firmalarından birisine, kargo bedeli Satıcı’ya ait olmak üzere malı teslim etmelidir. Mesafeli Satışlar Yönetmeliği’nin 12. Maddesi uyarınca anlaşmalı kargo firmaları dışında bir taşıyıcı tercih edilmesi halinde iade masrafları Alıcı’ya ait olacaktır.
Kargo için gerekli bilgiler:
Anlaşmalı Kargo Firması
|
HepsiJet, Yurtiçi Kargo
|
Gönderi Adresi
|
Esenşehir Mah. Başarı Sk. No:14 Kat:2-3, Yukarı Dudullu, Ümraniye/İSTANBUL-SmartServis Yazılım Bilgi Teknolojileri Anonim Şirketi
|
Telefon Numarası
|
+90 216 999 77 00
|
E-posta Adresi
|
[email protected]
|
8. CAYMA HAKKININ İSTİSNALARI
Alıcı, aşağıda sıralı ürünlerin Mesafeli Satışlar Yönetmeliğinin 15. Maddesi kapsamında sayılı cayma hakkı istisnaları kapsamındaki ürünlerden olduğunu ve bu sebeple cayma hakkını kullanamayacağını bildiğini kabul ve beyan eder.
-Alıcı’ nın istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallar,
-Teslimatından sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan mallar,
-Kopyalanabilir yazılım, programlar vd. dijital içerikler,
- Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik be bilgisayar sarf malzemeleri.
9. UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
İşbu form ve mesafeli satış sözleşmesi münhasıran Türkiye Cumhuriyet kanunlarına tabi olacak ve bu kapsamda yorumlanacaktır. Taraflar arasında form ve sözleşmeden kaynaklı ihtilaflarda İstanbul (Çağlayan) Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkili olacaktır. Tüketici işlemlerinde tüketici, yürürlükteki parasal sınırlara göre ikametgahının bulunduğu veya işlemin yapıldığı yerdeki Tüketici Hakem Heyetlerine, parasal sınırı aşan uyuşmazlıklarda ise ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Mahkemeleri başvurabilir..
10. YÜRÜRLÜK
İşbu Sözleşme, Alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmak suretiyle akdedilmiş ve ödeme aşamasının tamamlanması ile yürürlüğe girecektir. Sözleşme’nin bir nüshası Alıcı’ya e-posta ile gönderilecek, ayrıca Alıcı’nın üye olması halinde üyelik profilinden ulaşılabilecektir.